Egyik cikksorozatom a “Sport a sportban” jeligével indul el. Ebben azon tanítványaim fognak mesélni magukról, akik a funkcionális edzések mellett más sportot is rendszeresen űznek. Evelin nyitja a sort, aki egy igazán nehéz és látványos mozgásformát végez az erő/állóképességi tréningek mellett…

Mindig is mozogtam valamit, talán az egyetemi évek voltak egy kis fekete lyuk, amikor a sport háttérbe szorult. De amikor elkezdtem dolgozni, akkor a felszabadult munka utáni délutánok vagy a munka előtti hajnalok pont alkalmasak voltak a sportolásra. Meg, mert berezeltem tőle, hogy az ülőmunkától elhízok (Nők…). 🙂

Volt egy hosszabb utam, mire rátaláltam önmagamra, ami kicsit skizofrén, mert nem egy sport mellett tettem le a voksom. 🙂 Kezdtem step aerobiccal, aztán jött hot iron, body art, cross training, mindenféle csoportos órák, jártam táncolni, volt kettlebell, crossfit, stb., stb. és a sor végén a klasszikus „gyúrás”. Nagyon nagy szerelem volt, mert hosszú évekig tartott a kapcsolat a konditeremmel. Ezt azért szerettem nagyon, mert életemben először láttam változást magamon. Beállított étrenddel, edzéstervvel. Izmot szedtem fel, lett erőm, imádtam. Személyi edzővel minden edzés egy külön élmény volt. Aztán egyedül folytattam tovább és egy idő után már nem adta azt, amit korábban. Közben megismerkedtem a hosszútáv futással, amiről azt hittem, hogy utálom, de nagy szerelem lett ez is. Persze le kellett futni egy félmaratont, mert szinte adja magát. Sajnos jött egy sérülés és nem tudtam folytatni. Akkor! De ez 3 éve volt… 🙂

A futás után keletkezett űrbe kellett valami és varázsütésre rám talált a rúdtánc egy nagyon kedves barátnőm révén, aki erővel feltett otthon a rúdjára. Na ez nem az a platform cipőben vonaglós vonal, hanem a komoly erőszintet igénylő, kreatív, akrobatikus verzió, és ez tart azóta is, harmadik éve, újra szerelembe estem. Szerencsés vagyok, hogy így meg tudtam mindig találni önmagam.

Azt hiszem a legtöbbet a rúdtáncból tanultam az összes sport közül, amit kipróbáltam. Alázat, kitartás, fegyelem. Nem szabad feladni az első sikertelenségek után, mert lehet, hogy 1-1 elem megtanulása eltarthat akár hónapokig is. A legfőbb motivációt a társaimban és edzőmben találom meg. Az edzőm Németh Dominika révén azt tanultam meg, hogy nem engedi, hogy feladjam. Ő sem teszi, én hogyan engedhetném meg magamnak. A társaim révén pedig azt, hogy erőt tudok meríteni abból, ha nekik sikerült valami, akkor biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb nekem is meglesz. Vannak nagy álmok, elképzelések, ami főleg arra vonatkozik, hogy adott elem meglegyen, a magaménak tudjam. A 2018-as célkitűzés pole-nyelven az Iron X, de lehet úgy többet mond, hogy zászló. Lehet versenyzésre is adom a fejem 2019-ben, de ez még nem eldöntött dolog. Ha minden úgy alakul, ahogy a nagykönyvben meg van írva, akkor hetente ötször tudok edzeni. Ebből háromszor megyek a Thorba és kétszer a rúdtánc stúdióba, amiből vagy mindkettő rudas edzés vagy egyik rúd, másik stretching. Nagyon fontos a rúdtáncban a hajlékonyság, rugalmasság, mert a legtöbb elem akkor mutat jól. Arról nem is beszélve, hogy kisebb a sérülés veszélye.

A Thor Gym-et Bakos Barbara barátnőmön keresztül ismertem meg évekkel ezelőtt, de akkor még a konditerem volt a mindenem. Ugye Barbi azóta edző lett a zuglói teremben. 🙂 És így évek után mindösszesen szűk három hónapja kezdtem el járni a Thorba. Először egy Spartan Training Camp-en vettem részt, aztán csak praktikusnak tűnt, hogy a Vőlegényemmel egy helyre járjunk edzeni, aki már pár hónapja ide járt. Végül én is vettem egy bérletet, megtetszett és maradtam. Számomra a leghasznosabb a Thorban, ami nagyban hozzájárul, hogy a rúdon is tudjak fejlődni, a fogás erőm fejlődése és a sok-sok húzódzkodás. Nagy mumusom, hogy nem bírom el magam és nem tudom felhúzni a saját súlyom. A rengeteg statikus tartás gyakorlat ahhoz segít hozzá, hogy könnyebben tudjam kivitelezni az olyan rudas elemeket, ahol kell az erős szorítás. Húzódzkodni pedig azóta szeretnék, hogy elkezdtem kondizni, szerintem nagyon vagány. 🙂

Abszolút kedvencem lett az évek alatt az olyan edzés, ahol az erőgyakorlatok kombinálhatók a kardiós vonallal. Erő- és állóképesség fejlesztése 2 in 1. Számomra tökéletes elegy. Ezért tetszett a crossfit is, csak sajnos ott nem találtam olyan befogadó közösségre, mint a Thorban, így hamar elköszöntünk egymástól. Örülök, hogy Balázst választottam edzőmnek, bár hozzáteszem, a többi edző munkáját nem ismerem. Balázs felkészült, alapos és nagy tudással rendelkezik. Nagyon jól vannak összerakva az edzések, mert szépen építkezik felfelé, hogy a végére tuti megdögölj. 🙂 Szarka Ákosnál jártam még street workout workshopon, mert a rúdtánchoz jól kapcsolódik. Bízom benne, hogy az Ákostól tanult gyakorlatok végül eljuttatnak a 2018-as célom eléréséhez és meglesz a zászló.

Úgy gondolom maradok így, lesz Thor, lesz rúdtánc és lehet még futni is elkezdek újra rendszeresen. Valahogy még bennem maradt egy félmaraton, de csak azért, hogy le tudom-e győzni önmagam és jobbat futni az első és egyetlen félmaratoni időmnél. Ja és persze a 2018-as Spartan Trifecta, csak ez a Beast-táv ne lenne ilyen rémisztő. 🙂

Hiszünk abban, hogy mindenki számára létezik az a mozgásforma, amiben igazán képes megtalálni önmagát és ami által úgy lesz képes csúcsformába kerülni, hogy közben hihetetlenül jól is érzi magát. A funkcionális edzés világán keresztül szeretnénk megkönnyíteni, egészségesebbé és színesebbé tenni a mindennapjaidat.

Kövess minket!

Kapcsolat

Címeink:

Budapest, XI. kerület
Nádorfejérvári út 40. (Újbuda)

Budapest, XIII. kerület
Csavargyár utca 2. (Angyalföld)

Telefonszám:

+36305448577

Email:

info@functionalstrength.hu

©2019 - FunctionalStrength.hu