Mindenki tudja, hogy az egyik legalapvetőbb mozgásminta amit használunk az a guggolás. ☝️
Hogy miért?

– Az ősember nem ült le, ha pihenni akart. Guggolt.
– Nem hajolt le, amikor gyűjtögetett. Guggolt.
– Vadászat közben, míg várt a megfelelő pillanatra vajon mit csinálhatott? Guggolt!

Napjainkban ugyan nem gyűjtögetünk, vadászunk, helyette kényelmes székekben ücsörgünk, viszont még mindig szerves része életünknek a guggolás. Ez egy olyan összetett mozgás, amely képes az egész testet átmozgatni.
Legjellemzőbben pici gyerekeknél figyelhető meg, hogy szinte folyamatosan guggolnak. Hogy miért? Ösztönösen tudják, hogy ez a pozíció a testnek egy kényelmes nyugalmi állapot. Azonban a civilizáció fejlődése során a gyerekeket, később pedig a felnőtteket is padokba kényszerítettük napi 8-10 óra folyamatos ülésre, ezáltal tönkretéve a tökéletes guggolást.

Nem szeretnénk senki kedvét szegni azzal, amikor azt mondjuk, amíg valaki képtelen 10 ismétléses saját testsúlyos tökéletes(!) guggolásra, és lábanként 5 szabályos egylábas guggolásra, addig a súlyok közelébe se menjen, és akkor még nem beszéltünk a fej feletti guggolásról (over head squat) sem. A nem megfelelő technika tönkreteheti a térdek épségét, vagy ronthat a már amúgy is megerőltetett, fájó ízületen, illetve derék problémák alakulhatnak ki.
Természetesen figyelembe kell venni az emberi test anatómiáját is. Nem fog mindenki ugyanúgy, ugyan olyan technikával guggolni, így elsőkörben, meg kell ismerned a tested, és rá kell jönnöd, számodra mi a megfelelő terpesz szélesség amikor guggolni szeretnél. A lábfejek pozíciója nálad mikor optimális. Kell-e saroktámasz? Vagy egy háton guggolásnál, mekkora a szélessége a kezeknek? Képes vagy szűken fogni, vagy a váll mobilitásod csak a széles fogást engedi? Elöl guggolásnál súlyemelő fogást használsz,vagy keresztfogást? Egyáltalán az elölguggolás vagy a háton guggolás lesz számodra az optimális? Esetleg a bolgár guggolás?

Rengeteg variáció létezik, és hidd el, bármelyiket is csinálod, rendszeres folyamatos progresszióval a fejlődés nem marad el. 💪 Ne érezd magad rosszul, ha nem megy a háton guggolás valamilyen akadályozó tényező miatt. Guggolj elől, és légy abban magadhoz képest a legjobb!
Figyelj arra, hogy a mindennapokban egy székre ülésnél is, a hátad végig feszes és egyenes maradjon.Próbáld követni az edzőteremben megtanult szabályokat, amikor leesik valami a földre,és szeretnéd felvenni. Ne hajolj érte, guggolj! Bármit amit a földről felveszel, nehézségtől és fogástól függően persze, guggolj, vagy használd az elemelésnél (deadlift) tanult alapelveket. A testednek szüksége van a helyes mozgásminták kivitelezésére ahhoz, hogy sokáig erős és fitt legyen. Ezt pedig ki ne szeretné?

Folytatásként jövünk majd térd és váll mobilizációs gyakorlatokkal, amivel javítani tudjátok a guggolási technikátokat. Addig is legyetek jók, és guggoljatok sokat, helyesen!

Hiszünk abban, hogy mindenki számára létezik az a mozgásforma, amiben igazán képes megtalálni önmagát és ami által úgy lesz képes csúcsformába kerülni, hogy közben hihetetlenül jól is érzi magát. A funkcionális edzés világán keresztül szeretnénk megkönnyíteni, egészségesebbé és színesebbé tenni a mindennapjaidat.

Kövess minket!

Kapcsolat

Címeink:

Budapest, XI. kerület
Nádorfejérvári út 40. (Újbuda)

Budapest, XIII. kerület
Csavargyár utca 2. (Angyalföld)

Budaörs,
Repülőtér út 2/A.

Telefonszám:

+36305448577

Email:

info@functionalstrength.hu

©2019 - FunctionalStrength.hu

Made by: